søndag 3. juli 2011

Hvis ut, hva er der inne, en skulle kunne snu, hvilket billede tror du da en vil finne?



Når jeg har blitt en gammel mann ! Hva da ?
Når jeg er en tom sitron ! Hva da ?
Når jeg har glemt ord og deres betydning ! Hva da ?
Når jeg har glemt blomsterene og dens glede ! Hva da ?
Når jeg har glemt min gamle sang ! Hva da ?
Når jeg har glemt min elskede ! Hva da ?


Da slumrer jeg inn ! Hva da ?
Da kommer en drøm fra min ungdom ! Hva da ?
Da får jeg en lengsel etter deg ! Hva da ?
En underlig en ! Hva da ?


Når våren kommer er vintren glemt ! Hva da ?
Nå er det sommer, har jeg glemt noe ! Hva da ?


Broen over Molbek er god for kropp og sjel ! Hvorfor ?





En søndags sommer morgen
Viser naturen seg fra sin fineste side
Jeg gikk gjennom åker og skog for å se naturens under
Med min kjære hund som jeg alltid har med
Tenker på deg; du min kjære, er min drøm
Du er lik naturens under, som den reneste luft
Lik den oppegående sol over Moss
Jeg så deg i et fantastisk lysglit over Moss
Rådyr og fugler nedover bakkene ved Alby de lekte
Barn sprang langs stranden mens måkene fløy
Jeg lengter etter ... og håper hun ikke glemmer
Selv på en vakker dag som denne.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar